Dag 8

Sov ut för första dagen, frukost buffé igen. Tog en bild från höften på personalen som jobbar på hotellet. sen tog jag bussen in till strippen igen. På bussen dunkade dom musik och alla sjöng med. Tanten som körde bussen sa i högtalarna: Skärp er nu dehär är trots allt las vegas, också skrattade alla i bussen. Jag vandrade runt hela strippen ohc genom alla shoppingcenter för att inte missa nånting. Jag köpte en t-shirt till erik som han gett mig pengar till. Jag köpte även en WCT tröja som jag letat överallt efter. Märkte sen att den var lite större än dom som man köper hemma, men de gör inge den var iaf skön :). Tog bussen från Paris till vårat hotell och sen så käkade vi middag och sen la jag mig tidigt för vi skulle upp klockan 4 för då skulle vi till flygplatsen. Väl påväg till flygplatsen så när vi kört nån mil efter motorvägen inser vi att vi kört efter fel bil i flera mil utan att märka nånting. Så vi får vända, men som tur var så kom vi fram till flyget i tid.

Dag 7

Vi åt frukost på hotellet. Det var en mäktig buffe! Säkert 1000 olika sorter att välja mellan och 50 sorter till efterrätt. Efter det så tog vi det lungt på hotellrummet sen for vi å käkade lunch hela gänget på ett annat buffeställe. Ännu mer imponerande buffe! Det fanns olika bord om du ville ha skaldjur, fläsk, nöt, fisk, sallad och tillbehör. Sedan for vi förbi en butik och köpte halsmedecin till mig, för min hals har svällt igen av ACn i bilen. Efter det så var vi och shoppade hela dagen, sedan partade vi lite och såg Spinndoctors som spelade på hotellet. När vi kom till inträdet så hade vi gratisbiljetter från hotellrummet men dom ville inte släppa in mig för jag var inte 21. Vi gick upp på hotellrummet och fixade på mig min fars band som han fått där nere också tog han min biljett. Jag bytte kläder och tog på mig solbrillor sen gick jag bara in :). Där inne fick jag då handla öl utan att visa legget också. Efter spinndoctors hade vi tänkt dra ut, men dom trodde inte jag skulle komma in nånstans så jag gick å la mig istället.

Dag 6

Vi har bilat genom öknen mot Las Vegas. Vi körde förbi Death Valley, som är världens varmaste ställe. När vi körde förbi låg temperaturen på 39 grader och när vi kom till Vegas så var det samma. Väl framme i Vegas så cruisar vi förbi på strippen och sen till vårat hotell som heter RIO. Vi checkar in och sen far vi och äter på någon Ribrestaurang. Sedan tar vi en prommenad efter strippen. Las vegas är verkligen syndernas stad. Sprit, Gambling och Horor. What happens in vegas stays in vegas säger alla reklampelare. På gatan står folk och delar ut kontaktannonser till horor. Men Vegas är ju alltid Vegas. Det går inte att beskriva hur häftigt och stort allting är. Hotellen är mäktiga och alla hotell har sin unika grej. Vårat hotell har "världens bästa utomhusdisco" uppe på taket. Det finns ett torn med en nöjespark på taket med berg och dalbana och frittfall m.m.

Dag 5

Vaknade upp på dana point inn och märker att vi försovit oss. Vi skulle mötas utanför hotellet klockan 9 och vi vaknade 5 över! Fick skynda sig och packa ihop alla grejer och sen bar det iväg mot San Diego, men innan det så körde vi förbi några fina hus som nog inte var så billiga. När vi kom till San Diego så checkade vi in på hotellet och sen for vi på en stor outlet. Varje klädmärke hade sin egna butik och allt var billigt! Jag köpte 3 t-shirts för 10 dollar styck och ett par levis jeans för 30 dollar. Efter outleten så for vi på San Diegos dyraste hotell där vi satt och mös en stund. När vi kom tillbaka till hotellet så tog vi en liten powernap och sen for vi till en mexikansk restaurang och åt tacos.

DAG 4

Claes som bor i Kalifornien tog på sig ansvaret att ge oss en liten sightseeing runt Dana Point. Det började med frukost på ett omelettställe, sedan gick vi och tittade på utsikten över stranden. Sen tog vi bilen och for till en Gunstore. Dom hade massa bra och ha grejer som man inte fick köpa om man inte var amerikansk medborgare. Utanför Gunstoren stod en fin Lamborghini som jag tog en bild på. Sedan bar det av mot en Bombardier affär där dom sålde vattenskotrar. En ny vattenskoter i usa kostar ca 50 000kr! Sen besökte vi en bilaffär som sålde svindyra bilar. Dyraste bilen var en Ferarri so kostade 5 000 000 dollar! Dom hade bara svindyra samlingsbilar och sånna bilar som bara tillverkats i några exemplar. Billigaste bilen dom hade tror jag kostade 75 000 dollar. Vi var även in på Apple store och hörde vad dom sa om iphonen. 500 dollar skulle dom ha för den utan nå abonnemang, så jag bestämde mig för att vänta tills mitt TRE gått ut och sen ta NYA iphone med 32gb minne och 3,2mpixel kamera som går att filma med på ett abonnemang. Efter allt detta blev det powernap och sen gick vi ut och käkade.

DAG 3

Löst mina adapterbekymmer till datorn på ett enkelt och kreativt sätt... Vi har flygit från Chicago till Orange Country i Kalifornien. På flygplatsen såg jag världens coolaste polisbil! Vi checkade in på Dana Point Inn som ligger nära hamnen. När vi kom så var det fint väder men så fort vi kom in i Dana Point området så mulnade det till. Vi käkade på nått ställe i hamnen och sen gick jag hem och la mig för jag var så trött efter resan. Såg på internet att iphonen endast är med abbonemang, så det kan ju suga.

DAG 2

Vaknade typ 06.00 också tog vi en prommenad längs LAKE MICHIGAN, sedan åt vi frukost. Det var friterade mackor, stekt bacon, inlaggd frukt, och frosties som serverades. Vattnet här smakar klor och toaletterna är läskiga. Senare in på dagen så åkte vi in på NATIONAL RESTAURANT SHOW. Vi smakade på allt möjligt gott och äckligt. Läste att han från Hells Kitchen skulle vara där, men de tog nästan en hel tag att gå igenom 1 av dom 3 hallarna så vi lämnade det och for ut på THE NAVY PIER. Där stod US ARMY och imponerade med sin Hummer och sina kulsprutor på alla ungar som gick förbi. Vi satte oss på nå fik och drack bärs sen for jag och min far och Johan in till Magnicifent mile, som är gatan där alla affärer ligger. Vi var in på en Apple store och såg att iphonen kostar 199dollars. Sedan var vi in i ett köpcentrum som var stort som fan. Efter det for vi hem och vilade. På kvällen så tog vi taxin in till nå STEAKHOUSE där vi åt svindyrt kött som var det godaste jag ätit nånsin. Jag åt en hel 18oz bit och sen somnade jag i taxin påväg hem.

DAG 1

Flygit från Luleå kl 06.00 och sedan från Stockholm till Chicago från kl 10.00 till 12.00 lokal tid i Chicago. När vi kom fram blev det Limmotransfer till Hotellet. Checkade in och tog oss nånting att äta. Jag mådde illa efter resan så jag la mig kl 17.00 och sov till dan efter medans gubbarna var och käkade middag och sen for halva gänget på strippklubb.

RESFEBER!

Nu jävlar har jag resfeber! Vi är hos min fars flickvänn Brittmarie i luleå i hennes lägenhet där vi ska sova inatt. 05.00 kommer det en flygtaxi som kör oss till kallax. 06.00 går flyget till Sthlm och 08.00 går flyget mot Chicago. Vi är framme 12.00 lokal tid och flygresan tar 9h tror jag. Har laddat upp med mp3 och filmer på datorn (dock så suger mitt batteri), men de ska visst finnas bio på planet. Fyfan vad jag ska ha roligt!

WII

Idag ringde en kille från boden och sa att han ville byta sitt chippade wii mot mitt xbox 360. Har haft ute anonsen ett tag men äntligen ringer nån. Han kom förbi och vi gjorde ett snabbt byte. Hitils är jag nöjd och de är kul som fan med "flumspel" iställe för dödsseriösa skjutarspel med omöjliga likadana uppdrag. Dessutom gör multiplayer spelet 1000 gånger roligare än xbox nånsin kommer bli även om man har live. Brännskivorna kostar inte ett piss heller gämfört med till xbox kostar dom typ 40kr styck. Ska införskaffa mig 2st wiimotes och 2 gamecubehandkontroller.

Jag och min far  har haft utvecklingssamtal över telefon med Sara. Jag måste läsa ut en bok å göra en bokrecension för att få G i svenska. Annars hade jag VG-MVG i grafisk, MVG i multimedia, VG-MVG i foto, å nästan IG i gymnastik, även fast jag pratat med Fredrik och han har sagt att om jag är med från jul så får jag G. Har typ missat 2 lektioner... Dessutom så sa han att jag hade livräddningen kvar som jag gjorde när alla andra gjorde den också. Han måste vara den virrigaste läraren som existerar alltså. Nu har jag resfeber eftersom jag åker på Fredag till USA med min far!

MÖNSTRING

F21 09.00. Fick skjuss av min far dit för han skulle ändå till luleå. Yrar runt på f21 och lyckas tillslut hitta Hangar 81. När jag kommer in dit sitter en jättecool spännig kille och säger till mig; Jaha ännu ett Kronfall. Jag sa att jag är inte speciellt intresserad av att skutta runt och leka militär, det gjorde jag när jag var liten. Han blev tyst och efter ett tag inkallad till psykundersökningen. När han kommer ut har han tårarna i ögonen och försvinner och syns aldrig mer. Han fick alltså inte göra lumpen. Jag blir inkallad till psykgumman där jag säger att jag kan inte sova i samma rum som andra och att om jag måste göra lumpen vill jag helst ha ett helt eget rum. Hon tyckte att jag var yr i bollen och sa att lumpen är ingenting för mig hejdå. Fick sluta kl 11.00 och bussen skulle egentligen gå hem 17.00. GREAT SUCCESS!

Min far kom och hämtade mig på F21 och sedan for vi in till Luleå stad och käkade Suishi på en sushibar. Gott som fan! Pappa trodde att dom torra algerna som riset var inrullat i var servetter. Sedan på väg hem så sov jag gott i framsätet på bilen. Sedan var vi till Fortlax och hämtade min fars gamle hoj som är riktigt naajs.

Sedan fixade jag och min far kapellet till båten. Den som haft båten innan mig (min farfar) måste ha vart blind eller mkt lat. Kapellet ser ut som att man sytt ihop en hel utförsäljning av gamla blåa målarbyxor och sen sytt ihop de till ett kapell och sen gjort kapellpinnar av tandpetare å glasspinnar. Riktigt fult är det. Vi fick reda på att vi fått en båtplats inne i norra hamn där min båt kommer ligga, så vi for förbi med volvon och tittade på den. Det var redan 3st båtar sjösatta i hamnen.

Båtpremiär!

Jag och min far var tvungen att prova min fina båt för att se om den flyter. Vi sjösatte i Öjebyn också körde vi in till stan genom kanalen. Vi försökte vara som Titanic och krockade med ett isflak, men isflaket gav efter. Har ätit TACO och nu ska jag hitta på nå skojsigt.

Plastbit

Hejhej! Idag så har jag och min far tvättat ur hela min båt. När jag skulle skrapa bort en plastbit som skulle täta så sprättade jag upp en plastbit i ögan och trodde jag skulle bli blind. Som tur var det falskt alarm och synen kvarstod.

Senare mot kvällen så blev de gratis Lasergame med Henke, Robin, Petter, Gabriel och Felicia. Efter att jag bemästrat alla i lasergame så cruisade vi runt lite i min fars volvo och sen blev det grilla. När vi kommit fram till höträsket för att grilla så inser Robin att han tappat körkortsbeviset så han letar i hela stan efter sitt körkortsbevis. Det visar sig att Elin som jobbar på Kvantum hade hittat det och tagit hem det. Efter att ha hämtat körkortsbeviset och några cdskivor så for vi runt och cruisade lite till. Helt klart godkänd kväll.

Fredag

Hängde på stan efter skolan och var allmänt jättecool. Jag Mickan och Gabriel var på fiket uppe i gallerian och köpte glass. Jag köpte en sorbe som hette Fläder/citrus eller nå sånt. DEN VAR MYCKET GOD och ser ut som spott när den smält. Sedan fick Gabriel köra hem mig med sin motorped.

Efter det blev de "fixa båtkapellet". Detta innebar att jag plockade lös kapellet till båten för min far som är bäst i världen på symaskin skulle laga det åt mig. Det slutade med att när jag skulle spänna upp kapellet på båten så gick en kapellpinne sönder och sen såg jag att min far sytt ihop halva kapellet till en boll.

Sedan blev det powernap och cykla in till stan och hänga på nodo. Kä'nde mig något homosexuell när elin och david for då jag var enda killen kvar. Men som tur var kom Erik och Dirty och räddade mig. Sen for vi hem till Judits pojkvänn Nano där vi såg Mister and Missis smith. Mickan som aldrig sett filmen tyckte att den var jättespännande och hon gillade verkligen kärleksscenerna i filmen. Sedan cyklade jag hem sjungandes med min Ipod. Som tur var så hörde ingen mig :)

150kr

Kom precis hem från att ha varit på Fortlax och röjt bort allt grus på vägarna med lövblåsen. Detta tog mig 1h 30min att röja bort allt grus. Tjänade 150kr iaf och det var lätt värt det med tanke på att det var kul att köra lövblåsen och lyssna på mp3. Nu ska jag ta hand om några "beställningar" av några klasskamrater ;).

jävla NK

Har vart på kalas hos min mor som fyller 40år. Hela släkten var där och vi fikade kladdkaka. Sedan satt jag vid datorn och fick reda på av Frittan att jag har NK till imårrn som jag måste göra för annars åker jag på att göra ett NK prov. Så nu blir det plugga nk hela natten tills jag tar livet av mig. Tack och hej :)

Allting kommer lösas och bli bättre igen, om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm

Idag har jag ringt till Gunilla på Sunes Gatukök och hört om sommarjobb. Hon sa att dom behöver egentligen en fast anställd och att hon ska göra schemat i veckan och om de passar sig så har jag förmodligen ett jobb där! Annars så har jag ju alltid jobb på Korvgubben i Luleå, men de är så drygt att pendla med buss dit. Buss från Hortlax 40min, sen 30min till nästa lulebuss går också 1h med den till luleå.

Cashen dom tas

Fattar fan inte vad jag gjort med mina pengar alltså! 20e April så fick jag 1050kr in på kontot. Sen så har pengarna spenderats;
250kr Mobilräknign
200kr skuld till simon
200kr ÖL
sen har jag lyckats spendera resten helt omedvetet. Har nu 34kr kvar på kontot och 20kr i fickan, och då har jag även vart och pantat burkar och tjänat 105kr. Måste fan fixa klart min Volvo så den går att sälja snart!

Korvbricka 64kr

Grillade korv med horregrabbarna ikväll. Vi var och köpte en korvbricka på lundmans för 64kr som vi delade på. Sedan drog vi hem till mig och skulle se "The Usual Suspect", men när alla nästan somnat så fick Emil underhålla publiken med lite guitar hero istället.

2009-05-04

Har mixtrat lite med layouten på bloggen och fått de att se bra ut på min skärm iaf. Nu ska det grillas korv med grabbarna.